آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان با «عید قربان» + فیلم تاکید مخبر بر تسریع و تحقق افزایش ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و پاکستان
سرخط خبرها

مروری کوتاه بر فعالیت‌های وزیر جوان که پشت در پاستور مانده است

  • کد خبر: ۴۲۲۸۳
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مروری کوتاه بر فعالیت‌های وزیر جوان که پشت در پاستور مانده است
محمد‌جواد آذری‌جهرمی، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، به‌علت سنش نمی‌تواند نامزد ریاست جمهوری شود و انگار چندان از این مسئله خرسند نیست.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ محمدجواد آذری‌جهرمی کشنده بار سنگینی از القاب و البته حواشی بسیار است. از این «جوان‌ترین وزیر تاریخ جمهوری اسلامی» و «اولین وزیر دهه شصتی» علاوه بر این ۲ لقب چیز‌های زیادی در این ۳ سال وزارت دیده‌ایم که نوشتن از او را توأم آسان و سخت می‌کند. مسئله‌ای که بازار خیلی از حواشی و گمانه‌زنی‌ها و انتقاد‌ها را برای او داغ می‌کند، شکل خاص ارتباطش با مردم در فضای مجازی است.
 
وزیری که می‌خواهد نماد دفاع از فضای مجازی در برابر محدودیت‌ها باشد، اما هنگام ضرورت و در لحظات تصمیم‌گیری مهم کمتر توانسته است روبه‌روی تصمیمات گرفته‌شده، بایستد. در نظر‌های اینستاگرام، مردم او را حاجی صدا می‌کنند و او هم با همین لفظ جوابشان را می‌دهد، از کل‌کل‌های گاهی عجیب فوتبالی در حد لنگ و کیسه گفتن تا جواب‌های طنازانه به بعضی حرف‌های زشت و توهین‌ها و پذیرفتن دعوت یک نفر در نظر‌ها و رفتن به خانه‌اش برای خوردن آب‌دوغ‌خیار، رفتار‌های عجیب وزیر جوان همیشه جلب نظر کرده است.
 
آذری‌جهرمی جزو معدود مسئولان رده بالای نظام است که از خود و خانواده‌اش عکس‌هایی از لحظات شخصی منتشر و سعی می‌کند به این طریق راه گفتگو و تعامل با مردم را باز کند و البته بعضی وقت‌ها گاف‌های مدیریتی و تبلیغاتی هم می‌دهد، مثل طرح غیرمنتظره‌اش که یک هفته گمانه‌زنی و پیش‌بینی و هیجان را با یک پهباد پستی هوا کرد! آذری‌جهرمی البته بعضی جا‌ها روبه‌روی قلدری اپراتور‌ها و تعرفه‌های عجیبشان ایستاده است و معمولا از کار‌هایی که می‌کند گزارش‌هایی به مردم می‌دهد که جدا از خوب یا بد عملکرد او، نشانه خوبی از تعامل با مردم است.

اما مجموع این حواشی و حرف‌وحدیث‌ها همیشه با یک برچسب کنار گذاشته شده است، او می‌خواهد رئیس‌جمهور شود! البته چند ماهی است همه فهمیده‌اند که از نظر سنی آذری‌جهرمی چند ماهی برای رئیس‌جمهورشدن کم دارد و اصلا از نظر قانونی نمی‌تواند نامزد ریاست‌جمهوری شود. خود جهرمی هم معمولا این گمانه‌زنی‌ها را رد می‌کند و در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی‌اش در شبکه تهران هم بعد از اصرار مجری گفت که هیچ‌گاه برنامه‌ای نداشته است و فعلا هم برنامه‌ای برای ریاست‌جمهوری ندارد، اما آدم‌های دیگری که گاهی خودشان قصد ریاست‌جمهوری دارند، تمام تلاششان را می‌کنند تا من موفق نشوم، چون بازشدن بحث ریاست‌جمهوری حسادت‌برانگیز است. اما در پایان حرف‌های جهرمی و وقتی مجری با تأکید پرسید که پس شما برنامه‌ای ندارید؟ او گفت تا حالا برنامه‌ای نداشته‌ام، اما مجلس هم دارد قانونی می‌گذارد که حداقل سن برای ریاست‌جمهوری ۴۵ سال باشد.
 
جهرمی بعد هم به‌شوخی گفت که پیامبر در چهل‌سالگی مبعوث شد، اما می‌خواهند برای ریاست‌جمهوری شرط ۴۵ سال بگذارند. این شوخی و کنایه و تأکید روی اینکه تا حالا برنامه نداشته‌ام، باز این گمانه‌زنی را تقویت کرد که آذری‌جهرمی شاید هم در پس‌ذهنش برای ریاست‌جمهوری برنامه‌ای داشته باشد و می‌خواهد همه راه‌ها به رویش بسته نشود و این مدل صحبت‌ها هم موردی باشد تا شاید راه او به پاستور این‌بار نه به‌عنوان وزیر که به‌عنوان رئیس‌جمهور باز شود. به هر حال در این چند ماه باقی‌مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌شود منتظر خیلی اتفاقات بود!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->